İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ

Spor Merkezi

Fitness Kuralları

Sözkonusu prensipler sizlerin sağlıklı, rahat ve nezih bir ortamda spor yapabilmeniz için hazırlanmıştır. İşbirliğiniz ve anlayışınız için teşekkürler.

  • Fitness / Kondisyon salonu kullanırken yanınızda KESİNLİKLE HAVLU bulundurunuz,
  • Fitness / kondisyon ve diğer spor alanlarını SPOR KIYAFETİ olmadan kullanmayınız,
  • Cardio makineleri, sabit aletler ve serbest ağırlıklarla çalışırken sırada bekleyenler var ise makine ve aletleri uzun süre meşgul etmeyiniz. Diğer çalışanlarda müsaade ediniz veya sırayla çalışınız,
  • Kullandığınız alet ve malzemelerde her hangi bir düzensizlik, bozukluk ve tehlike arz edecek bir durum görürseniz vakit kaybetmeden fitness eğitmenine bildiriniz,
  • Fitness / kondisyon salonunu bilinçsiz, gelişigüzel kullanmayınız. Fitness eğitmeninden randevu alarak kendinize uygun bir egzersiz programı dahilinde çalışınız,
  • Çalışmalarınızı tamaladıktan sonra program kartınızı dosyanıza koymayı unutmayınız,
  • Fitness / Kondisyon salonuna su ve enerji içecekleri dışında herhangi bir şey getirmeyiniz.

Cardio makinelerini kullanırken;

  • Fitness salonunun yoğun olduğu zamanlarda cardio makinelerini 30 dakikadan fazla meşgul etmeyiniz,
  • Cardio makinelerinin üzerinde ve yanında cep telefonu kullanımı tehlikeli ve yasaktır,
  • Koşu bantlarını çalıştırmadan önce makinelerin kenarlarına basarak bandın 2 tur dönmesini bekleyiniz.

Serbest ağırlıkları kullanırken;

  • Fitness eğitmeninden yardım alınız,
  • Kullandığınız ağırlıkları çalışmanız biter bitmez yerine koyunuz,
  • Dumbell ve plakaları sehpa ve aletlerin üzerine koymayınız,
  • Serbest ağırlık, dumbell ve plakaları zemine atmayınız.