Haberler

Dünya Diyabet Farkındalık Haftası


Diyabet önlem alınması kolay ve tedavi edilebilir olmasına rağmen ülkemizde ve dünyada hızla yayılıyor. Hareketli ve aktif bir yaşam biçimi, beslenme düzenine özen gösterme, aşırı yağ ve karbonhidrattan kaçınarak kilo ve tansiyonumuzu dengeleme gibi tedbirler ve yaşam değişiklikleri diyabetin etkilerini azaltma konusunda oldukça hayati bir öneme sahiptir.


Diyabetin hızla artmasında yanlış beslenmeden hareketsizliğe dek birçok faktörün etkili olduğunu vurgulayan İstanbul Arel Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü Dr. Öğretim Üyesi Özlem Persil ÖZKAN, 14 Kasım Dünya Diyabet Günü nedeniyle diyabetin nedenlerine ve korunma yollarına dikkat çekti. ÖZKAN: “Diyabet insülin eksikliği ya da insülin etkisindeki sorunların sebep olduğu, kronik, geniş spektrumlu bir metabolizma bozukluğudur. Hastalığın, akut komplikasyon riskini azaltmak ve uzun dönemde göz, böbrek, nöral, kardiyovasküler komplikasyonlarından korunmak için hastaların sürekli bakımı ve eğitimi şarttır. Diyabetin klasik semptomları, çok idrara çıkma, çok su içme, aşırı yemek veya iştahsızlık, halsizlik, çabuk yorulma, ağız kuruluğu, gece idrara çıkmaktır.

Haberler