Ana içeriğe atla
Öğrenci Evleri Yerleşim ve Konaklama
Öğrenci Evleri Yerleşim ve Konaklama
Öğrenci Evleri Yerleşim ve Konaklama

Yerleşim ve Konaklama

Konaklamaya Başlangıç İşlemleri:

  • Üniversitemizin web sayfasında yer alan Başvuru Bilgi Formu doldurulur.
  • Mali İşler Daire Başkanlığı Öğrenci Evleri banka hesap numarasına ödenen ücrete ilişkin doküman ve Mali İşler Onay Formu (EK-1) Öğrenci Evleri Yönetim Ofisi’ne teslim edilir.
  • Öğrenci Evleri Konaklama Sözleşmesi okunur ve imza altına alınır.
  • Misafirlerimize demirbaş (ortak kullanımlı buzdolabı ve çamaşır makinesi, özel olarak, gardrop, yatak, yastık, yorgan, battaniye, sandalye, 1 adet iç kapı, 1 adet dış kapı ve  dolap anahtarı) teslim edilir.
  • Kesin kaydını tamamlayan öğrencilerimizin kimlikleri turnike giriş-çıkış sistemine tanıtılır. Giriş ve çıkışlarda kartların okutulması zorunludur. Kart kaybedildiğinde veya unutulduğunda güvenlik görevlisi tarafından, Öğrenci Evleri Yönetim Ofisi personelinin bilgisi dahilinde tutanak tutulur ve giriş/çıkış passcart ile sağlanır.
     

Ücret Ödeme: Öğrenci Evleri ücreti, kayıt dönemlerinde Mali İşler Daire Başkanlığı tarafından belirlenen ödeme planına uygun olarak gerçekleştirilir. Konaklama ücreti en geç 30 gün içinde ödenmelidir. Ödeme yapmayan misafirlerimiz için Öğrenci Evleri Yönergesi’nde belirlenen prosedür uygulanır. 

Oda Anahtarlarını Edinme: Öğrenci evleri anahtarları üniversitenin mülkiyetindedir ve çoğaltılamazlar. Öğrenci evleri sakinleri anahtarlarını (veya öğrenci kimliği gibi kişiye özel giriş materyallerini) bir başkasına ödünç veremez, satamaz veya devredemezler. Anahtarını unutan ve odaya giriş yapamayan öğrenciler Öğrenci Evleri Yönetim Ofisi’nden ücret karşılığı anahtar alabilirler. Verilen bütün anahtarlar ayrılma durumunda iade edilmelidir. İade edilmeyen anahtarlar için para cezası uygulanmaktadır.

Kayıp veya Çalıntı: Öğrenci evleri sakinleri kaybolan veya çalınan anahtarlarını ve diğer tüm kayıp veya çalıntı durumlarını Öğrenci Evleri Yönetim Ofisi’ne bildirmelidirler. Öğrencilerin kaybolan veya çalınan eşyalarının tüm sorumluluğu kendilerine aittir.

Oda Temizliği: Öğrenci evleri sakinleri; kendi çöplerinin düzenli olarak merkezi çöp kutusuna atılmasından, odalarının ve içindeki mobilyaların bakımından, hijyen ve güvenlik koşullarını yerine getirmekten sorumludurlar.

  • Öğrenci Evleri’nde yer alan tüm odalarda haftada 2 kez ücretsiz olarak genel oda temizliği hizmeti sunulmaktadır. Temizlik hizmeti verilecek gün ve saatlerle ilgili planlama Öğrenci Evleri Yönetim Ofisi tarafından yapılmaktadır.
  • Yatak çarşaflarının değiştirilmesi oda temizlik hizmeti kapsamına dahil değildir.
  • Ortak alanlar ise günde bir defa temizlenmektedir.

Oda Değişikliği Talepleri: Oda değişimi talep eden öğrenci evleri sakini, Öğrenci Evleri Yönetim Ofisi’ne bir dilekçe ile başvuru yapmalı ve talebinin gerekçesini bildirmelidir. Gerekli değerlendirmeler yönetim tarafından haftalık olarak yapılır ve talep oda değişikliği bekleme listesine alınır.

  • Yurt sakinleri güz döneminin onuncu gününden itibaren oda değişikliği bekleme listesine alınmak için Öğrenci Evleri Yönetim Ofisi’ne başvurabilirler.
  • Oda değişiklikleri, öncelik ve uygun yer olması esaslarına göre gerçekleştirilir.
  • Yurt sakini, oda değişikliği olacağı kendisine bildirildikten sonra 48 saat içinde oda değişikliğini gerçekleştirmelidir.
  • Oda değişikliği talebinde bulunan misafirlerin talepleri eş değer odalar arasında gerçekleştirilir. Fiyat farkı olması durumunda ücret farkları dönemlik olarak hesaplanır ve uygulanır. Yüksek fiyatlı odadan düşük fiyatlı odaya geçiş durumunda ücret farkı geri ödenmez.

Bakım ve Onarım Talepleri: Misafirlerin odalar, banyolar ve ortak alanlar ile ilgili bakım ve onarım taleplerini Öğrenci Evleri Yönetim Ofisi’ne 0549-870 19 09 nolu telefon ve/veya ogrencievleri@arel.edu.tr adresi üzerinden e-mail yoluyla iletmeleri gerekmektedir. Yangın tehlikesi vb. acil durumlarda ise derhal 0549-870 19 09  nolu telefon aranmalıdır. Misafirlerin bakım ve onarım taleplerini geç bildirimlerinden kaynaklanacak ek zararlar aynı misafir odasını paylaşan misafirlerin ortak sorumluluğunda olacaktır. Gelen talepler önem sırasına göre değerlendirilmektedir. Ancak risk oluşturabilecek durumlarda oda değişimleri yapılmaktadır.

Zararlardan Sorumluluk: Odalara ve diğer alanlara zarar verdiği belirlenen misafirlerden tamir ve bakım masraflarını karşılamaları talep edilir. Birden fazla misafir tarafından kullanılan odalarda zarardan kimin sorumlu olduğunun tespit edilemediği durumlarda ise, odayı paylaşan misafirlerin masrafları birlikte karşılaması gerekmektedir. Depozito tutarına kadar olan hasar bedelleri depozito tutarından kesilecektir. Zarar tutarının depozito tutarının üzerinde olduğu durumlarda ise 30 gün içinde ödeme yapılması istenecektir. Her durumda zarar ile ilgili tüm ödemenin öğrenci evlerinden ayrılma tarihinden önce yapılmış olması gerekmektedir. Misafirlerin herhangi bir zararı kendileri veya tutacakları bir kişi tarafından onarmalarına izin verilmemektedir.

Ekipman Kullanımı: Spor ekipmanları belirlenen alanlarda ya da odalarda tutulmalıdır. Yasak olan alanlarda (ortak alanlar ve koridorlar) bırakılan spor ekipmanları sahipsiz kabul edilir ve atılabilir.

  • Yurt ekipmanları, gereçleri ve mobilyaları belirlenmiş yerlerinden kaldırılmamalı veya başka yere taşınmamalıdır.

Sessiz Saat Uygulaması: Çalışmak için elverişli bir ortam sağlamak amacıyla tüm misafirlerimizin birbirlerine saygılı davranmaları, koridorlarda, merdiven boşlukları ve diğer ortak alanlarda gürültü yapmamaya dikkat etmeleri gerekmektedir. Asla diğer odalardakilerin duyabileceği kadar yüksek sesle radyo veya müzik dinlenmemeli, televizyon izlememeli veya müzik aleti çalınmamalıdır. Cumartesi, Pazar ve tatil günleri de dâhil olmak üzere 22:00 - 09:00 arası sessiz saatlerdir. Sınav dönemlerinde bu uygulama hafta sonları da dâhil olmak üzere 24 saat geçerlidir.